fredag 25 januari 2013

Keso med äpple, kanel och hasselnötter

Frukost är en sån grej som går på rutin för de flesta. Man äter sina mackor, sin gröt eller sin müsli och det ser ofta likadant ut varje morgon. Jag tycker det är ganska tråkigt med frukost, men tycker själv att det svårt att variera. Därför blev jag glad när det fanns några roliga frukostar i min nya kokbok "LCHQ - Kokboken". Detta var absolut gott, men favoriten är den jag la upp igår med kesella, hallon, pumpafrön och mandelspån (kan bero på att hallon är något av det bästa jag vet...).



1 port:
1 äpple
½ tsk mald kanel
125 g keso
½ dl hackade rostade hasselnötter

Dela, kärna ur och tärna äpplet.
Pudra kanel över och värm i micron på halv styrka tills äpplet mjuknat, det tar ½-1 minut.
Toppa med keson och de hackade hasselnötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar