tisdag 11 september 2012

Toms Tips

Jag lagar i princip alltid mat efter recept och därför är jag ganska svag för fina kokböcker.

Tom Sjöstedt blev Årets kock 2008 och vann samma år brons med Kocklandslaget i mat-OS. År 2010 gav han ut kokboken "Toms tips" som innehåller 77 recept för 7 veckor. Ett recept för varje vardag, lunch på lördagar, 3-rätters på lördag kväll, lunch på söndag samt söndagsmiddag. Det är alltså en komplett 7-veckorsmeny för den som så önskar. Själv brukar jag välja fritt som jag känner för.

Det jag gillar med den här kokboken är de enkla och fräscha recepten och de fina bilderna. Jag gillar också Toms inställning till mat, den passar mig jättebra. Intill varje recept finns Toms egna kommentarer och tips. Hela kokboken känns verkligen personlig och äkta.


Du kan provläsa lite av boken här: http://www.smakprov.se/smakprov.php?isbn=9789113024011&l=norstedts om du vill.

Under etiketten "Toms tips" här i högermenyn har jag samlat de recept jag lagt upp från den här kokboken. Dock blir det aldrig lika snyggt tillagat/upplagt när jag gör det som det är i kokboken. Men det är gott i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar