måndag 26 mars 2012

Örtkyckling

Det här gjorde jag utan recept och det blev väldigt gott! Det jag vill framhäva här är själva kycklingen eftersom det är ett väldigt smidigt sätt att tillaga god och saftig kyckling. Självklart kan man använda andra kryddor än de jag tog den här gången.
Jag hade 4 filéer och uppskattar att jag tog ca 2 msk olja och 2 msk honung, men det är inte så noga.



Bryn kycklingfiléer i stekpannan så att de får fin färg.
Lägg de på en bit folie var.
Blanda rapsolja, honung, vitlök och örter (t.ex. basilika, oregano, timjan).
Fördela örtblandningen på kycklingfiléerna i de olika foliepaketen.
Stick i en termometer i en filé och vik ihop folien.
Ställ in i ugnen på 150 grader tills innertemperaturen är 75 grader.
Servera till ris, bulgur, quinoa eller liknande (på bilden har jag använt quinoa tricolore).
Ta gärna vara på såsen som är kvar i foliepaketen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar