torsdag 22 mars 2012

Kyckling i örtdressing

Jag har fastnat lite för balsamvinäger som jag i princip aldrig har använt innan. Det här receptet hittade jag i min pärm och det var minst lika gott som det lät. Receptet är från ica.se där det även finns en färskpotatissallad (ost- och potatissallad) som de rekommenderar att servera till. Eftersom det inte är färskpotatissäsong nu så kokte jag i stället råris som jag serverade till. Smaskens!

Kycklingen går lika bra att servera kall som varm. Perfekt att göra i förväg när man ska servera många!



4 port:
4 kycklingfiléer
salt och peppar

Dressing
2 msk honung
2 msk balsamvinäger
2 msk olivolja (fast jag tog rapsolja istället)
½ tsk örtsalt
½ dl hackat kryddgrönt av timjan, gräslök och persilja

Stek kycklingen i smör i en stekpanna, 5-6 min på varje sida (använd gärna termometer). Salta och peppra.
Värm honungen i en liten kastrull. Rör ner balsamvinäger, olja, örtsalt och kryddhack.
Skär kycklingen i skivor och lägg på ett fat. Häll över den varma dressingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar